5e leerjaar

WAT OEFEN JE THUIS:

Online oefenen:

Wiskunde: vrij oefenen en oefeningen op maat per leerling op www.kweetet.be

W.o.: oefeningen per thema op www.kweetet.be + http://www.educatief.diekeure.be/mundoleerling/ 

Taal en spelling: www.scoodleplay.be

Frans: oefenen per contact op www.kweetet.be 


Wat kan je nog doen?

Lees iedere dag 15 minuten in een boek naar keuze.

Kijk naar de educatieve programma’s op KETNET of VRT (online kijken op https://www.vrt.be/vrtnu/ )

AN-leerlingen:

->https://www.hzs-digitaal.nl/Login.aspx


Sporten kan je ook doen:


Dag 1: stappen en springen

Je hebt hiervoor niet veel ruimte nodig, je doet alle oefeningen op dezelfde plaats.

- stap 30 keer ter plaatse en hef je kniëen telkens tot aan je buik.
- 30 keer touwspringen zonder touw. Hou de voeten samen en beweeg je armen alsof je

een echt springtouw zou ronddraaien.
- Tik de grond en spring dan zo hoog mogelijk met je armen in de lucht. (15 keer)
-Ga staan zoals in figuur A, spring naar de houding in figuur B en dan terug naar A. (20 keer)

- Springen met voeten samen: 5 keer laag, 1 keer hoog (10 keer).
- stap 30 keer ter plaatse en hef je kniëen telkens tot aan je buik.
- 30 keer touwspringen zonder touw. Hou de voeten samen en beweeg je armen alsof je

een echt springtouw zou ronddraaien.
- Tik de grond en spring dan zo hoog mogelijk met je armen in de lucht. (15 keer) - Springen met voeten samen: 5 keer laag, 1 keer hoog (10 keer).

- Geef een groot applaus voor jezelf!!!

Dag 2: Rustdag

Dag 3: Spel met dobbelsteen

Werp 10 keer met een dobbelsteen. Doe na elke worp de oefening die achter hetzelfde getal staat als het aantal ogen dat je met je dobbelsteen geworpen hebt.
Heb je geen dobbelsteen dan kan je 6 papiertjes nummeren van 1 tot en met 6 en deze dicht- vouwen. Trek dan 10 keer een nummertje. (na elke oefening het nummertje dan wel terug bij de andere nummertjes leggen)

1- 15 keer door de knieën buigen en terug recht staan.

page1image1523407360page1image1523408144

2- 20 tellen plankhouding.

page2image1523523184

3- 2 x 5 keer pompen (fig 1). Lukt dit niet dan mag je ook op je knieën pompen (zie fig 2)

Figuur 1 Figuur 24- Ga op de grond zitten en strek beide benen recht vooruit.

Ga nu voorover en probeer met je handen je tenen te raken. Hou dit 10 tellen aan.

5- 15 tellen in evenwicht op je linker been staan met armen zijwaarts.
Daarna 15 tellen in evenwicht op je rechter been staan met armen zijwaarts.

6- 10 x sit-up

Dag 4: Herhalen dag 1: stappen en springen.

page2image1524199248page2image1524199520page2image1524199792page2image1524200192page2image1524200464

Dag 5: Doe alle oefeningen van dag 3 (nu zonder dobbelsteen) op volgorde van nr 1 tot en met nummer 6 . Doe dit dan nog eens een tweede keer. In totaal zou je dan dus 12 oefeningen moeten gedaan hebben.

Dag 6: Rustdag.

Dag 7: Uitdaging: Wie kan alle oefeningen van dag 1 (stappen en springen) en dag 3 (oefeningen uit het spel met de dobbelsteen) na elkaar uitvoeren?

In totaal zijn dit 15 oefeningen.

Gelukt? Dan verdient dit een

page3image1524680096

Probeer nu de volgende weken iedere week zoveel mogelijk medailles te verdienen.
Elke keer wanneer je alle oefeningen van dag 1 en het dobbelspel na elkaar kan uitvoeren verdien je een medaille. Opgelet, je kan wel maximum één medaille per dag verdienen. Maar ook tijdens de paasvakantie kan er voor medailles getraind worden.
Noteer op een papiertje op welke dagen je een medaille hebt verdient. Laat dit ook even handtekenen door mama of papa ter controle.

Wanneer de school terug start kan je het overzicht met je behaalde medailles afgeven aan meester Wim.
Misschien valt er wel een prijs te verdienen!!!

page3image1524257296page3image1524257936

En niet vergeten, na het sporten .....

Veel succes !!!

page3image1524263952


GO! Basisschool “De Pijl” - Pijlstraat 2 - 2060 Antwerpen - T 03 232 71 50 - secretariaat@depijl.be © 2010 - 2018 VIA FUTURA